Startschot leefstijlcampagne en oproep

  • 9 juli 2021
  • Nieuwsbericht
  • Maatschappij & Gezondheid

FIT OP JOUW MANIER. Dat is de titel van de leefstijlcampagne die Paul Blokhuis lanceerde bij Goedemorgen Nederland. Een publiekscampagne waarmee we mensen (volwassenen) met een concreet handelingsperspectief willen inspireren en motiveren om met kleine stapjes hun gedrag te veranderen. En laten zien dat het voor iedereen haalbaar is.

Concept
Om je fitter te voelen hoef je niet meteen heel je leven om te gooien. Kleine veranderingen in je dagelijks patroon (leefstijl) kunnen al binnen een paar weken een gunstig effect hebben op je weerstand. Met een betere weerstand voel je je meestal fitter en ben je beter beschermd tegen ziekmakers, zoals het coronavirus. Met deze campagne nodigen we uit om te kijken welke tips bij jou passen. Zodat je makkelijker gezonde keuzes kunt maken.
We laten zien dat je echt niet alle gezonde tips hoeft op te volgen. Integendeel. Sommige zijn wellicht niks voor jou. Geen probleem! Er zijn genoeg mogelijkheden en is er sowieso een manier die goed aansluit bij jouw leven: fit op jouw manier.

Uitingen

  • TV en radio: vandaag starten we met twee tv-commercials. Ondersteund door een vrolijk deuntje laten we een aantal tips voorbij komen. Ook hier geldt: je hoeft ze niet allemaal op te volgen, er is altijd iets dat bij jou past. Na volgende week komt daar ook radio bij, waarbij we zo veel mogelijk inspelen op het moment van de dag of bijvoorbeeld de seizoenen.

Als je niet kunt wachten om ze op tv te zien, kijk dan alvast hier:

o   Olie: https://vimeo.com/551998494/7b5c8be48a

o   Lopen: https://vimeo.com/551986302/7a4130d0e4

  • Website: Op fitopjouwmanier.nl word je op een laagdrempelige manier geholpen met tips die bijdragen aan een gezondere leefstijl. Hier schotelen we net zo lang gezonde tips voor tot je uiteindelijk iets vindt dat bij jou past. Als je doorklikt voor meer uitleg, kom je in een omgeving waar we meer informatie en adviezen geven om je fitter te voelen. Niet alleen meer bewegen en gezond eten, maar ook goed slapen en ontspannen en de invloed van sociaal contact. Neem dus snel een kijkje op fitopjouwmanier.nl.
  • Andere middelen: Ook online zijn we aanwezig bij de doelgroep en uiteraard op onze social kanalen (twitter, facebook en linkedin). Binnenkort met posters in winkelcentra, rondom supermarkten, in de tram en bijvoorbeeld bij een keuzemoment trap/lift. Het materiaal dat gereed is, is binnenkort terug te vinden op de site, onder ‘campagnematerialen’.

Wat we hierboven laten zien is fase 1. Later dit jaar – fase 2 – gaan we meer richten op het volhouden van gezond gedrag. Dat vraagt om aanvullende middelen en kanalen.

Jullie hulp nodig:

We hopen natuurlijk dat het effect van de campagne groter wordt dan onze inzet alleen; dat erover gepraat wordt en naar verwezen. Want hoe meer er wordt aangehaakt en samengewerkt, hoe meer mensen we bereiken en hoe leuker het wordt!

Daar kunnen we alle hulp bij gebruiken.  Sterker nog, zonder jullie hulp lukt dat niet. Daarom twee vragen aan jullie:

Vraag 1: We vragen jullie deze campagne onder de aandacht te brengen bij je achterban of netwerk. Dat kan bijvoorbeeld door ons persbericht te gebruiken of onze berichten op de social kanalen @paulblokhuis of @minvws te delen. Of er op te wijzen waar dit relevant is.

Vraag 2: We proberen de campagne zo te ontwikkelen en te laden dat – zodra we bekendheid hebben opgebouwd -  iedereen het makkelijk kan gebruiken in zijn eigen communicatie richting de doelgroep. Denk aan de lokale groenteboer, een beweegprogramma van de gemeente, of in de spreek- of wachtkamer.  Welke mogelijkheden voor (lokale of specifieke) doorvertaling naar jouw werkveld zie jij? We gaan graag met je in gesprek. Wil je daar eens over doorpraten? Laat het weten, dan plannen we iets in.

Word lid en praat mee!

Samen met 105.000 leden maken we ons als beroepsvereniging sterk voor professionalisering van de beroepen verpleegkundige, verzorgende en verpleegkundig specialist. Leden horen, zien en helpen; dat is waar we als V&VN voor staan. Wil jij invloed hebben op hoe jouw beroep zich ontwikkelt? Word lid van V&VN.

Ontwerp Zonder Titel (15)